Antologia


Quan es visita el museu col•lecció és fàcil perdre’s entre tants objectes, aquesta circumstància ens va obligar a fer de la visita guiada al MTE una de les nostres senyes d’identitat. No hi ha problema, vingui un visitant o un grup, sempre amb l’entrada paguen que un membre de l’Equip MTE els hi expliqui l’història de la col•lecció, el que fem i la crònica dels objectes més significatius.

El nostre inconvenient es presenta els caps de setmana, per raons obvies del calendari es fan guàrdies, i llavors, només un de nosaltres treballa dissabte i diumenge. La solució era explicar al visitant la planta baixa i la història general del museu i a través d’una sèrie de fotografies fixar la retina dels nostres interlocutors les peces de la col•lecció que no han de deixar d’admirar.

Mai ens va semblar del tot una bona solució. S’havia de donar un altre pas. Vam assajar activitats, com els Pares de la Tècnica o Hem perdut una màquina d’escriure, perquè jugant, el visitant es fixés en les peces més importants del museu. Aquesta solució és vàlida com activitat, quan es visita el MTE acompanyat de nens, no és tan bona per una persona adulta. El pas l’hem donat ara amb Antologia.

Els nostres fulls de sala els hem anomenat Antologia, el nom d’aquesta publicació no és casual, donat que el significat etimològic, és el de selecció. Així, hem seleccionat un nombre determinat d’objectes per planta, hem escrit una fitxa dels mateixos i una mica de la seva història, a més, hem pensat que aquesta Antologia sigui trimestral, amb l’objectiu de col•leccionar els diferents números d’aquesta fulla de sala, fins recollir en els seus successius sumaris, una documentada antologia de les peces de la col•lecció de Pere Padrosa Puignau i Margarita Pierre Mallol, és a dir, mostrar en el temps el fons museístic del MTE.

Esperem que gaudeixin del contingut antològic que posarem a la seva disposició el primer cap de setmana de setembre, en el que també, com tots els primers diumenges de mes, l’entrada al museu és gratuïta.

Podeu descarregar-vos els pdf d'Antologia a l'apartat de Publicacions MTE - Antologia

 
Siguiente »

Pieza del mes

© 2012 Museu de la Tècnica de l'Empordà. Figueres