Inici arrow Noticies arrow Pinzellades de vida

Pinzellades de vida

Dissabte passat, 12 de juny, en la sala de la Farinera habilitada per als Diàlegs fractals, es va agrupar un bon nombre de tertulians assidus a aquestes converses. Els noms de Daniel Lleixà, Francesc Mauri i Jordi Sargatal van ser el reclam per a dissertar sobre la vida i els seus pinzells. Eren poc més de les sis i mitjana de la tarda quan varem mantenir una breu reunió per a prefixar els torns d'intervenció, els minuts d'introducció i la forma d’incentivar al públic perquè participés en aquesta festa de la paraula.

Va obrir el torn d'intervenció Francesc Mauri projectant una sèrie de diapositives que acompanyaven el seu discurs fractal: núvols de tot tipus i condició, combinades amb imatges d’altres fenòmens que tant apassionen  als homes del temps. Al final de la seva dissertació una fotografia d'un home amb barret per sobre de la boira i contemplant uns núvols ocults pels arbres, terra, bosc i ciutat. Després de les paraules de l'home de temps va intervenir l’ornitòleg Jordi Sargatal, els seus ocells, els que nien al Cortalet durant el seu viatge de nord a sud i viceversa, els vols que component pura geometria fractal en el cel empordanès van arrencar l'aplaudiment encès dels contertulians. Quan el pintor Lleixà va prendre la paraula no va utilitzar pinzells per a dissertar sobre l'harmonia fractal, es va limitar a pintar de viva veu la seva vida, els seus núvols, les seves teles i el seu anar i venir a través del seu art.

En aquest instant, una vegada acabada les presentacions es va iniciar el diàleg, primer formal i per rigorós ordre d'intervenció, després, la paraula es va anar distenent i va prendre el vol de la conversa a la qual no li afecten ni les llums ni els focus, diàleg, per tant, amable i distès. Creada l'atmosfera, el públic es va sumar a la conversa que a aquestes altures derivava més per la filosofia que per la geometria.

En resum, els ocells (llegeixis la vida) migren des de Gibraltar o Istanbul, es guien, per exemple, les cigonyes en el seu vol de veler, a través dels núvols fractals i aquestes, són captades per la retina del pintor en la seva clausura, allí, on el pinzell imagina el cel contemplat i el núvol esquiva. En resum, Lleixà, Mauri i Sargatal, ens van dur a la lluna, la qual habiten els que tenen la passió pel que fan.
 
« Anterior   Següent »
© 2012 Museu de la Tècnica de l'Empordà. Figueres