Inici arrow Col·lecció arrow Màquines d'escriure

National

foto 1

foto 1foto 2foto 3foto 4foto 5

 

  • Fabricant: National Typewriter Company, Philadelphia, EUA
  • Constructor: Henry Harmon Unz
  • Número de sèrie: 1416
  • Primer any de producció: c.1889
  • Primer any de producció d'aquest model: c.1889
  • Any de fabricació de fabricació d'aquesta màquina: c. 1889
  • Preu original: 60$
  • La National va ser dissenyada l’any 1889 per Henry Harmon Unz de Philadelphia. La principal característica d’aquesta màquina era el seu disseny compacte, format per dues peces: el teclat i el carro. El teclat, corbat, es podia extreure integrament facilitant la neteja i el manteniment. Aquest constava de 27 tecles disposades en tres línees que imprimien 81 caràcters (tres per portatipus). Les tecles de la National estaven a una distancia considerable l’una de l’altre, segons Unz, aquest fet facilitava el treball al mecanògraf, ja que era quasi impossible accionar dues tecles alhora i en conseqüència s’evitava que els portatipus s’enganxessin. Pel que fa al carro, un dels principals trets era la lleugeresa en que es movia. La impressió es realitzava amb una cinta de tinta amb un mecanisme automàtic que facilitava el canvi d’aquesta. Com a novetat la National incorporava una guia de ferro sobre el carro que servia per subjectar i poder escriure als sobres, postals o papers més gruixuts.
    El sistema d’impressió de la National era upstrike –els portatipus colpejaven el carro de baix a d’alt- per aquesta raó eren màquines d’escriptura cega, per veure allò que s’escrivia, el mecanògraf havia d’aixecar el carro. Aquesta màquina tenia un doble shift, un per activar les majúscules (Upper Case) i un altre per activar els números i figures (Figs/Punc’t Marks). Quan s’activaven aquests shifts no es movia el carro sinó que es desplaçava el teclat i la cistella del portatipus endavant i endarrere. Així s’escollia un dels tres caràcters de que disposava cada portatipus.
    Henry Harmon Unz va contribuir notablement a millorar la industria de les màquines d’escriure tot i així sembla ser que per construir la National es va basar en un disseny d’una patent de Franz Xavier Wagner, inventor l’any 1901 de la famosa Underwood.

 
Següent »

© 2017 Museu de la Tècnica de l'Empordà. Figueres