Descobreix l'Univers



Del 7 al 24 d’octubre a la sala d’exposicions de la Ciutadella de Roses es podrà veure l’exposició El Universo para que lo descubras, mostra produïda per l’Área de Cultura Científica del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC). Entrada gratuïta. 

Des dels orígens de la humanitat sempre hem mirat al cel, és com si l’hi demanéssim una explicació a l’univers sobre els nostres temors o els nostres somnis. Les fotografies obtingudes als grans observatoris de la Terra o pels telescopis espacials, ens han mostrat l’esplendor de les llunyanes galàxies que han perdut la poesia dels noms mitològics per ser denominades amb lletres i números, tot i així, a la llum dels nostres ulls, aquestes fotografies produeixen en el nostre esperit la mateixa fascinació i emoció que sentien els nostres ancestres quan miraven el cel estrellat.

Dins de la nostra col•laboració amb el CSIC, des del MTE, hem afegit un parell d’activitats a l’exposició: per una banda un mural amb curiositats relacionades amb els planetes i l’univers i un espai perquè s’expressin els visitants. I per l'altra  la trobada del dia 17 d’octubre a les 22h al mateix recinte de la Ciutadella, on organitzem una activitat científica i lúdica, a la vegada: Manel Moreno, professor de la UPC, ens parlarà del seu treball científic i ens ensenyarà a mirar el cel, a saber allò que ens vol dir i, qui sap, ajudar-nos a respondre el perquè la humanitat sempre s’ha sentit fascinada pel firmament.

 

 
« Anterior   Següent »
© 2012 Museu de la Tècnica de l'Empordà. Figueres